به سایت شرکت تابان کامپوزیت کوشا خوش آمدید.

مخزن frp چیست ؟ خرید مخزن frp

مخزن frp چیست ؟ خرید مخزن frp

مخزن FRP چیست : مخزن FRP از دو جداره تشکیل شده است که لایه داخلی آن از جنس پلی اتیلن و جداره بیرونی از کامپوزیت می باشد . لایه پلی اتیلن در مقابل تمام عوامل خورنده اعم از اسیدها و آب مقاوم بوده و کاملا” از مواد بهداشتی تولید می شود.

جداره بیرونی مخزن frp از الیاف شیشه یا الیاف نانوکربن همراه با رزین اپوکسی یا پلی استر تولید می شود و الیاف توسط رزین به دور مخزن frp تنیده می شود.

از مخازن FRP به عنوان مخازن فیلتر شنی ، فیلتر کربنی و سختی گیر رزینی تحت فشار و پرشروسل ، مخازن کروی با کاربردهای خاص که نیاز به مخزنی با قسمت داخلی مقاوم در مقابل خورندگی و قسمت خارجی مقاوم در برابر نیروی اسمزی دارد ، استفاده می شود.

در تولید لایه های خارجی مخازن FRP از فیبرهای پلیمری تقویت شده (FRP) به همراه رزین های اپوکسی برای تقویت لایه ی خارجی مخزن frp استفاده می شود .

برای تولید لایه های داخلی مخازن FRP نیز از کاپوزیت های با کیفیت بسیار بالا (HDPE Liner) استفاده می شود . مخزن frp در سایز ها و ابعاد مختلف برای انواع مصارف خانگی ، نیمه صنعتی و صنعتی ساخته می شوند .

مخزن کامپوزیتی چیست و چه کاربردی دارد ؟

مزایای مخزن FRP :

1- FRP خاصیت ضد خوردندگی دارد و قادر است در برابر انواع شرایط جوی، انواع آب، اسیدها، قلیاها، نمکها، روغنها و حلالها مقاومت داشته باشد است.

2- FRP همچنین عایق حرارتی و همچنین عایق الکتریکی نسبتاً خوبی است. خواص دی الکتریک FRP بدان معنی است و می توان با اطمینان از آن استفاده کرد.

مخزن frp چیست ؟ خرید مخزن frp
مخزن frp چیست ؟ خرید مخزن frp

3- FRP دارای چگالی کم است و اغلب به تناسب وزن خود بار زیادی را تحمل می کند، در حمل و نقل نیز بسیار راحت تر از موارد مشابه منجمله مخازن فلزی قابل جابجایی است.

4-مخازن FRP با چگالی نسبی کمتری نسبت به سایر موارد مشابه از استحکام کششی بالاتری نسبت به فولاد کربن و فولاد آلیاژی برخوردار هستند.

5- مخازن FRP در برابر فرسایش بسیار مقاوم هستند و به خوبی در ذخیره سازی ، حمل و نقل انواع اسیدها ، قلیاها ، نمک ها ، روغن ها و انواع مختلف حلال ها کابرد دارند.

6-فرآیند ساخت و مونتاژ مخازن FRP بسیار پر سرعت بوده و فرآیند ساخت ساده تری نسبت به موارد مشابه را دارند.

7-مخزن FRP به راحتی قابل تعمیر می باشد و نیازی به جوشکاری قوس ندارند.

8– مخازن FRP نسبت به موارد مشابه مانند مخازن فلزی بسیار سبک و مستحکم می باشد و در مقابل خوردگی و مواد شیمیایی استحکام بالایی دارد.

9- متوسط عمر مخزن FRP در مقایسه با مخزن فلزی بسیار بالا بوده و آب بندی آن نیز بسیار سهل و راحت می باشد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.