به سایت شرکت تابان کامپوزیت کوشا خوش آمدید.

تولید کننده مخازن فایبرگلاس در جنوب کشور

تولید کننده مخازن فایبرگلاس در جنوب کشور

تولید کننده مخازن فایبرگلاس در جنوب کشور

جنوب کشور ایران به دلیل شرایط آب و هوایی و اقلیمی خاص خود، همواره یکی از قطب های مهم صنعتی کشور بوده است. یکی از صنایع مهمی که در سال های اخیر در جنوب کشور رشد و توسعه چشمگیری داشته است، صنعت تولید مخازن فایبرگلاس است.

صنعت تولید مخازن فایبرگلاس یکی از حوزه‌های رشدآور صنعت ذخیره‌سازی به حساب می‌آید. از آنجایی که این نوع مخازن از ترکیب الیاف های شیشه و رزین ها تشکیل شده اند عموما مخازن فایبرگلاس نامیده می شوند، این مخازن دارای ویژگی‌هایی چون سبکی، مقاومت در برابر خوردگی، و عدم تأثیر مخرب محیط زیست هستند. در جنوب کشور، برخی از شرکت‌ها به عنوان تولید کنندگان این نوع مخازن به شهرت رسیده‌اند  . یکی از برترین شرکت هایی که در این حوزه مشغول به  فعالیت می باشد شرکت تابان دانش بنیان کامپوزیت کوشا می باشد. مجوز دانش بنیانی این شرکت بر اساس طرحی ابداعی در زمینه تولید انواع استرینر های کامپوزیتی درسال 1400 در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانش بنیان مورد تائید قرار گرفته است.


پتانسیل‌های جنوب کشور در تولید مخازن فایبرگلاس

  1. نیاز محلی به مخازن فایبرگلاس: یکی از مزایای اصلی تولید مخازن فایبرگلاس در جنوب کشور، نیاز محلی به وجود این نوع از مخازن می باشد. با توجه به شرایط آب و هوایی مناطق جنوب کشور استفاده از این مخازن فایبر گلاس به دلیل عدم بروز پوسیدگی و خوردگی های محیطی بهترین گزینه می باشد.
  2. استفاده از تخصص محلی: تخصص‌ها و مهارت‌های مرتبط با تولید مخازن فایبرگلاس در جنوب کشور نیز به عنوان یک دارایی مهم محسوب می‌شود. این تخصص‌ها می‌توانند در بهبود فرآیندهای تولید و کیفیت محصولات تأثیرگذار باشند.
  3. بازارهای هدف نزدیک: استان های جنوبی کشور اعم از استان بوشهر به عنوان دارنده منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی و استان خوزستان با وجود شرکت های پتروشیمی و پالایشگاهی متعدد و استان هرمزگان به عنوان دارنده صنایع پالایشگاهی و صنعتی مختلف ، از جمله بازار های هدف تولید مخازن فایبر گلاس می باشند و تولید کنندگان این مخازن ارتباط نزدیکی با این صنایع دارند. شرکت دانش بنیان تابان کامپوزیت کوشا نیز با عضویت در لیست بلند تامین کنندگان وزارت نفت و همچنین عضویت در لیست تامین کنندگان تمامی پتروشیمی ها و پالایشگاه ها و فولاد سازی های جنوب کشورتوانسته است در زمره شرکت های معتبر این حوزه قرار بگیرد.
  4. تأمین انرژی نوین: از آنجایی که مخازن فایبرگلاس به طور گسترده در صنایع نفت و گاز استفاده می‌شوند، جنوب کشور با وجود منابع انرژی فعال مانند نیروگاه‌های خورشیدی و بادی، می‌تواند به عنوان یک مرکز تولید نوین و پایدار شناخته شود.

کاربرد مخازن فایبرگلاس

مخازن فایبرگلاس در صنایع مختلف کاربرد وسیعی دارند. از جمله کاربردهای این مخازن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نگهداری آب آشامیدنی بدلیل فود گرید بودن و عدم انتشار بو و طعم به آب توسط این مخازن
  • ذخیره آب بهداشتی و نه آشامیدنی مثلا نگهداری آب جهت آبیاری فضای سبز بعد از پکیج‌های تصفیه فاضلاب و یا تانکرهای نگهداری آب جهت مصارف صنعتی
  • ذخیره و نگهداری سیالات شیمیایی بدلیل عدم واکنش مخزن فایبرگلاس در مقابل اسیدها و مواد قلیایی
  • استفاده از مخزن فایبرگلاس جهت ساخت مخزن ذخیره آب بیمارستان‌ها و مراکز درمانی همچنین مجتمع‌های اداری، مسکونی و تجاری مخصوصاً زمانی که نمی‌توان از مخزن پلی اتیلن بدلیل ساخت یکپارچه در کارخانه استفاده نمود.
  • کاربرد مخازن کامپوزیت در ساخت منابع اطفاء حریق و مخازن آب آتش نشانی درون موتورخانه‌های مجتمع‌های بزرگ اداری و تجاری
  • استفاده از مخزن فایبرگلاس بعنوان ایستگاه پمپاژ آب یا فاضلاب درون شبکه‌های انتقال آب و فاضلاب
  • استفاده از این مخازن بعنوان منابع آب پشت بام ساختمان‌های بلند؛ چرا که مخازن پلی اتیلنی امکان تولید در حجم‌های بزرگ را ندارند و دستگاه روتاری بیش از 65 مترمکعب را نمی‌تواند به دوران در آورد و در کوره قرار دهد.
  • استفاده از مخزن کامپوزیت علی الخصوص مخازن FRP جهت نگهداری رنگ‌ها، روغن‌ها، مواد شیمیایی و حتی استفاده بعنوان مخازن تحت فشار در تولید سختی گیرها و فیلترهای شنی و کربنی
  • شاید آخرین کاربرد مخازنی فایبرگلاس را بتوان نگهداری گندم، حبوبات، مواد خشک، چای و در حقیقت استفاده بعنوان سیلو ذکر کرد.

 

 

چرا باید از مخزن فایبرگلاس استفاده کرد؟

به عنوان یک جایگزین مطمئن و کارآمد، مخازن فایبرگلاس دارای ویژگی‌های مهمی هستند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. مقاومت بالا در برابر خوردگی

۲. مقاومت کششی و انعطاف‌پذیری بالا

۳. سهولت در فرموله شدن و طراحی، جهت استفاده برای مصارف، محصولات و دمای مختلف

۴. سهولت تعمیر و پیکربندی مجدد و همچنین هزینه های تعمیرات اندک

۵. بادوام، مقرون به صرفه و اقتصادی

۶. عمر طولانی

۷. مقاومت مکانیکی نسبت به وزن ۱۲ برابر قویتر از فولاد

۸. قدرت بالا برای تحمل وزن‌های زیاد

۹. سهولت حمل و نقل و بارگیری

۱۰. طراحی سازه‌ای

۱۱. هزینه کمتر برای حجم‌های بزرگ تا متوسط

۱۲. مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش

۱۳. مقاوم در برابر قرار گرفتن در عوارض محیطی

۱۴. امکان تغییراتی در ترکیبات مخزن برای استفاده در بالای زمین یا زیر زمین

 

پنل‌های مخزن فایبرگلاس

مخزن فایبرگلاس پنل دار به عنوان یک سیستم مدولار طراحی شده است. پنل‌ها در سایزهای استاندارد و مشخص قالب‌گیری و جهت ساخت مخزن فایبرگلاس مدولار کنار هم قرار می‌گیرند. این به این ترتیب است که می‌توانند به راحتی در هر ابعادی مونتاژ و ساخته شوند.

پنل‌ها به صورت دستی یا مکانیزه تولید می‌شوند. در روش دستی، رزین‌ها و الیاف در لایه‌های مختلف با یکدیگر ترکیب شده و در دمای محیط با یکدیگر واکنش می‌دهند و مقاومت لازم را کسب می‌کنند و به اصطلاح سخت می‌شوند. در روش مکانیزه، واکنش بین الیاف و رزین در دمای بالا رخ می‌دهد که به این روش اصطلاحاً Sheet Molding Compound یا SMC گفته می‌شود.

 

 

تابان کامپوزیت کوشا یکی از بزرگترین تولید کننده مخازن فایبرگلاس در جنوب کشور

در ایران، تولیدکنندگان مختلفی در زمینه تولید مخازن فایبرگلاس فعالیت می کنند. از جمله تولیدکنندگان مطرح مخازن فایبرگلاس در ایران ، شرکت دانش بنیان تابان کامپوزیت کوشا می باشد.

این شرکت ، مخازن فایبرگلاس را در ابعاد و ظرفیت های مختلف، با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و با رعایت استانداردهای روز دنیا تولید می کند.این شرکت مواد اولیه مورد نیاز خود را از برترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تهیه نموده و جهت اطمینان از کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در محصولات خود آزمایشات متعدد کنترل کیفیت بعمل می آورد. آزمایشات متعددی از جمله تست کشش ، تست خمش ، میزاد درصد رطوبت ، LOI و …. بر روی تمامی مواد اولیه و محصولات تولیدی شرکت تابان کامپوزیت انجام می شود.

این شرکت از شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه تولید انواع تجهیزات کامپوزیتی و فایبرگلاس می باشد که از سال 1399 در شهر شیراز فعالیت خود را آغاز نموده است .

راه های ارتباطی این شرکت دانش بنیان عبارتند از :

Tell: 071-91011556 —–071-91011591——–071-37742541

Mobile: 09176179172——09170652546

Website: www.tabancomposite.com

Email: info@tabancomposite.com

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.