به سایت شرکت تابان کامپوزیت کوشا خوش آمدید.

استرینر های FRP – خرید استرینر

استرینر های FRP – خرید استرینر

استرینر های FRP : استرینر یا صافی نوعی از اتصالات محسوب می شود که برای تصفیه و جداسازی جامدات، مواد و ذرات اضافی از سیالات و مایعات استفاده می شود. یکی از مهم ترین امور برای سالم ماندن سیستم ها و کارکرد بهترآنها ، نگه داری وتمیز کردن به موقع آن ها است. زیرا ذرات معلق موجود در سیالات ایجاد رسوب می کند و باعث آسیب رسیدن به قطعات می شود. این مشکلات به پمپ و توربین ها نسبت به دیگر سیستم ها آسیب جدی تری وارد می کند. که در این صورت برای تمیز کردن آنها احتیاج به صرف هزینه های زیادی هست. حتی ممکن است منجر به تعویض یا بازسازی قطعات شود. پس در نتیجه استفاده از صافی از ورود این آسیب به سیستم ها جلوگیری می نماید.

استرینر ها یکی از پر کاربرد ترین قطعه ها در سیستم های خط لوله می باشد. به خصوص استفاده از آن ها در پتروشیمی و صنایع نفت و گاز بیشتر است. این مدل استرینر ها  شامل دو نوع استرینر  yشکل و T شکل یا سبدی است. علت این نام گذاری شباهت آن ها به این حروف انگلیسی است. نسبت به کاربرد از جنس بدنه ی مشخص استفاده می شود، جنس بدنه در این استرینرها از FRP  می باشد. به همین دلیل به آنها   استرینرهای frp            می گویند.

مخزن frp چیست ؟ خرید مخزن frp

استرینر Y شکل

این مدل استرینر معمولا در سیستم های لوله کشی مایع یا گاز و خطوط بخار و تحت فشار نصب می شود. استرینر y شکل از نظر نگه داری گل و لای ظرفیت کمتری نسبت به نوع T دارد. در نتیجه احتیاج به دوره های بیشتر با فاصله ی زمانی کمتری برای تمیز کاری دارد. معمولا در مواقعی که گل و لای بیشتر است می توان در کلاهک استرینر یک شیر تخلیه از زیر نصب کرد. بنابراین از فشار بخار برای تمیز کردن استرینر استفاده می شود. در این صورت دیگر نیازی به متوقف کردن کار سیستم ها نیست. نحوه ی نصب استرینر y شکل هم در حالت عمودی و هم افقی است. طوری که صفحه ی آن رو به پایین باشد. اهمیت آن این است که باید در پایین ترین قسمت سبد توری قرار بگیرد، تا بتواند در انتهایی ترین مکان تمام رسوبات را جمع آوری کند. این نوع بیشتر در سیستم های لوله کشی گاز استفاده می شود که استرینر و سبد به صورت افقی نصب می شوند. تا از جمع شدن مایعات و ازبین رفتن سبد جلوگیری کند.

استرینر T شکل

اندازه ی این مدل نسبت به استرینر y بزرگ تر است و در لوله کشی های افقی نصب می شود به همین علت باعث افزایش افت فشار می گردد. در نتیجه استفاده از آن در لوله کشی های انتقال مایعات و همین طور لوله هایی با قطر بزرگ بهتر است. امکان نگه داری و جمع آوری رسوبات بیشتری را دارد به همین علت مدت تمیز کردن و تعویض سبد طولانی تر می باشد. همچنین برای تعویض آن با برداشتن در پوش امکان دسترسی راحتی دارد. مدل دیگر سبد دوبلکس است که یعنی دو توری، سبد و یک شیر انحرافی قرار دارد. برای مایعات شیمیایی قوی تر که رسوب بیشتری دارد نصب می شود. نحوه ی عملکرد آن به این شکل است که وقتی سبد اول پر می شود جریان از طریق شیر انحرافی به سمت فیلتر دوم می رود، در این حالت سیستم بدون قطع جریان سبد اول را تخلیه می کند.

شرکت تابان کامپوزیت کوشا به عنوان یکی از شرکت های فعال در زمینه تولید انواع استرینر های FRP آماده ارائه خدماتی اعم از طراحی ، تولید و تعمیرات استرینر ها به مشتریان و صنایع مختلف می باشد.

این شرکت تا کنون موفق به تولید استرینر های GRVE با اشکال و شرایط کاری متفاوتی گردیده است که تصاویر برخی از استرینر های تولید شرکت تابان کامپوزیت کوشا در ادامه آورده شده است.

استرینر های FRP
استرینر های FRP
استرینر
استرینر
خرید استرینر های FRP
خرید استرینر های FRP

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.