به سایت شرکت تابان کامپوزیت کوشا خوش آمدید.

ورق کامپوزیت frp چیست ؟

ورق کامپوزیت frp چیست ؟

ورق کامپوزیت frp

ورق های FRP در دو نوع منعطف و سخت موجود هستند . ورقه های سخت عموما ضخامت بیشتری دارند و با عرض های متفاوتی تولید می گردند و همانطور که از نام آنها پیداست انعطاف پذیری پایینی دارند اما ورقه های منعطف قابلیت انعطاف پذیری در شعاع های کم را دارند .

ضخامت ورق های FRP معمولا از چند میلی متر تجاوز نمی کند. امکان نصب ورقه های FRP بوسیله ی چسب های محکم به سطوح بتنی وجود دارد و. می توان از مزایای ورقه های FRP جهت مقاوم سازی بتن و تقویت سازه های آسیب دیده استفاده کرد . ورقه های FRP مصالحی پارچه ای هستند که در دو مدل تک جهته و دو جهته وجود دارند .

ورق کامپوزیت frp چیست ؟
ورق کامپوزیت frp چیست ؟

ورق های FRP تولید شده در شرکت تابان کامپوزیت کوشا  پنل های انعطاف پذیر و بسیار مستحکمی هستند که از ترکیب رزین های پلی استری غیر اشباع یا وینیل استر با الیاف شیشه ساخته می شوند و می توانند به صورت مستقیم بر روی کف، دیواره ها و سقف اماکن مختلف نصب گردند. این ورق ها با توجه به وزن پائین و مقاومت مکانیکی نسبت به وزن بالایی که دارند گزینه مناسبی برای جایگزینی ورق های تولید شده از سایر متریال های متعارف از جمله ورق های فولادی و آلومینیومی می باشند.

ورق کامپوزیت frp چیست ؟
ورق کامپوزیت frp چیست ؟

ورق کامپوزیت GRP

سیستم‌های تولید این ورق‌ها شامل قالب گیری توده‌ای و تولید لایه‌ای می‌باشد که شرایط مناسبی را جهت ایجاد سطحی مقاوم به خراش و سایش بوجود می آورد. این ورق‌ها با توجه به میزان جذب رطوبت بسیار پائینی که دارند به راحتی قابل شستشو می باشند.

همه این خصوصیات باعث می شوند که ورق های FRP به عنوان یک متریال ایده آل برای پوشش کف ، دیواره و سقف آشپزخانه ها، رستوران ها، کشتارگاه‌های دام، اماکن عمومی نظیر سرویس‌های بهداشتی و سایت‌های صنعتی که نیاز به شستشوی مکرر دارند یا شرایط خوردگی در آنها وجود دارد مورد استفاده قرار گیرند.

اتصالات کامپوزیتی GRP

ویژگی های ورق کامپوزیت frp

وزن کم

مقاومت الکتریکی بالا

مقاومت در برابر درجه حرارت بالا

پایداری ابعادی

جا به جایی آسان و راحت

مدول الاستیک بالا

استحکام دینامیکی بالا

رسانایی حرارتی کم

خواص ماشین کاری مناسب از طریق واتر جت ، فرزکاری و …

ضریب انبساط حرارتی پائین

استحکام بالا و ثبات مکانیکی

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.