به سایت شرکت تابان کامپوزیت کوشا خوش آمدید.

نصب دریچه منهول

نصب دریچه منهول

نصب دریچه منهول : دریچه منهول، یک صفحه قابل جابجایی متشکل از دربی بر روی دهانه باز منهول، برای جلوگیری از سقوط افراد به درون آن می باشد. دریچه های منهول معمولا از چدن، بتن یا ترکیبی از این دو ساخته می شوند. آن ها همچنین ممکن است از پلاستیک تقویت شده با الیاف شیشه یا دیگر مواد کامپوزیتی (مخصوصا در مکان هایی که سرقت دریچه موجب نگرانی می باشد) ساخته شوند.

به دلایلی نظیر وزن بالای درب های منهول چدن و چدن بتن و در مقابل وزن کمتر دریچه منهول های کامپوزیتی، مقاومت بیشتر در برابر لغزش این گونه دریچه های منهول که ایمنی جاده ها را حتی در وضعیت بد آب و هوا تضمین می کند و در نهایت خواص عایق الکتریکی دریچه های منهول کامپوزیتی موجب استفاده روزافزون از این نوع دریچه ها در سطح جهان گردیده است.

نکته قابل توجه اینکه علاوه بر وزن و طبیعت سنگین دریچه های منهول چدنی، این دریچه ها معمولا برای فروش به عنوان قراضه، به ویژه در زمان افزایش قیمت فلز به سرقت می روند.

 

چرا باید از دریچه منهول کامپوزیتی استفاده کرد ؟

یکی از انواع دریچه های منهول از لحاظ جنس،دریچه منهول کامپوزیتی است که دارای مزایای بیشماری نسبت به نمونه های قدیمی تر میباشد.

برخی از مزایای دریچه منهول کامپوزیت عبارتند از :

  • بر خلاف جنس های فلزی، از مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت، زنگ زدگی، مواد اسیدی و خوردگی برخوردار است. همچنین، به دلیل ویژگی هایی که دارد، گزینه بسیار مناسبی جهت استفاده در ایستگاه های سوخت رسانی و نیروگاه های ذخیره سوخت میباشد.
  • مواد کامپوزیتی رسانای الکتریکی نیستند و برای استفاده در محیط های پر تردد، مانند پیاده‌رو های سطح شهر بسیار مناسب و ایمن میباشند.
  • حدود یک چهارم، سبک تر از نمونه های فلزی هستند.
  • به دلیل جنسی که دارند، صدای کمتری در زمان عبور ماشین ها و بار اضافی ایجاد میکنند.
  • ساختار آنها به گونه ای طراحی شده است که در زمان استفاده در شبکه های فاضلابی، تا حد زیادی از انتشار بوی ناخوشایند در محیط اطراف پیشگیری میکنند.

 

نصب دریچه منهول کامپوزیتی به چه صورت است ؟

كارگذاري عملياتي دريچه هاي كامپوزيتي همانند دريچه هاي چدني صورت مي گيرد، اما رعايت نكات ذيل در موقع نصب ضروري است:

  • سطح كارگذاري كلاف دريچه کامپوزیتی بايستي تراز بوده و قبلاً سطح زيرين آن كاملاً كوبيده شده و به وسيله سيمان با دانه بندي مناسب لايه اي اعمال شده باشد .
  • كلافهاي كامپوزيتي به عنوان نگهدارنده بوده و نقش حائل را دارد و كلاف بايد به صورتي بر روي منهول قرار گيرد كه كليه بار اعمالي را به فنداسيون زيرين منتقل نمايد. به عبارتي زير لبه هاي داخلي كلاف کامپوزیتی و محل قرار گرفتن دريچه بايد كاملا بر روي فنداسيون قرار گرفته و با آن يكپارچه گردد.
  • كلاف يا قاب دريچه بايد با حفره منهول كاملاً در يك راستا بوده و كلاف به يك طرف متمايل نباشد.
  • بعد از كار گذاشتن كلاف، كنترل تراز بودن ثانويه كلاف ضروري است.
  • بعد از رعايت نكات بالا و اطمينان از ثابت ماندن كلاف اقدام به اعمال سيمانكاري به اطراف سطح پله مانند كلاف تا همسطح شدن آن تا نقطه تاج قاب دريچه مي شود.
  • بعد از گيرايش و ثبات كامل كلاف، دريچه از يك طرف بر روي لبه طوقه قرار گرفته و با هل دادن بسيار ملايم دريچه ها بر جاي خود خواهد نشست. علاوه بر اين مي توان دريچه کامپوزیتی را به وسيله آچار مخصوص برداشت و بر روي حفره طوقه قرار داد. ( طريقه دوم باعث افزايش طول عمر محصول خواهد گرديد )

نصب دریچه منهول

شرکت تابان کامپوزیت کوشا به عنوان یکی از تولید کنندگان و پیمانکاران نصب دریچه منهول کامپوزیتی این افتخار را خواهد داشت تا بتواند خدمات متمایز خود را به کارفرمایان و پیمانکاران عمرانی ارائه نماید.

این شرکت با در اختیار داشتن تیم های اجرایی ماهر جهت نصب دریچه منهول های کامپوزیتی به مشتریان خود این اطمینان را می دهد که شروع همکاری با شرکت تابان کامپوزیت کوشا نقطه عطفی در مراودات کاری طرفین محسوب شود. “همکاری با شما شروع یک تعهد مهم برای ماست”

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.