به سایت شرکت تابان کامپوزیت کوشا خوش آمدید.

مخازن آب کامپوزیتی ، ویژگی های مخازن کامپوزیتی

مخازن آب کامپوزیتی ، ویژگی های مخازن کامپوزیتی

مخازن آب کامپوزیتی ، ویژگی های مخازن کامپوزیتی

کامپوزیت به ترکیب ماکروسکپی از دو یا چند ماده با ویژگی های خاص گفته می شود به نحوی که ماده جدید تشکیل شده دارای خواص متفاوتی از مواد تشکیل دهنده است. یکی از این مواد تشکیل دهنده تجمعی از ذرات یا فیبرها هستند که به فاز مجزا یا تقویت کننده معروف است .

فاز دیگر که ماتریکس نامیده می­شود از جامدات قابل شکل گیری تشکیل شده و وظیفه انتقال نیرو را تقویت کننده ها بر عهده دارند. عملکرد یک ترکیب کامپوزیتی براساس خواص شیمیایی و مکانیکی مواد تشکیل دهنده آن سنجیده می­شود. منظور از GRP، ترکیب فیبر یا شیشه (فاز تقویت کننده) با رزین های ترموپلاستیک (فاز ماتریکس) است.

با توجه به مشکلات زیادی که در متریال های مرسوم در ساخت مخازن وجود دارد استفاده از کامپوزیت ها جهت ساخت مخازن ذخیره آب یا مواد شیمیایی انتخاب مناسبی می باشد. مخازن کامپوزیتی ذخیره آب به دو صورت یکپارچه و مدولار ساخته می شود. مخازن یکپارچه یا سیلندری بیشتر برای مخازن با سایز کمتر و بدون محدودیت فضا مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت استوانه ای و در محل کارخانه ساخته شده و جهت نصب به محل سایت انتقال داده می شود. لیکن مخازن آب کامپوزیت مدولار بیشتر برای مخازن با حجم بسیار زیاد  و یا ضرورت نصب در مکانهای صعب العبور ساخته می شوند.

مخازن کامپوزیتی ، گزینه مناسبی جهت نگهداری آب هستند. شرکت تابان کامپوزیت کوشا  در ساخت این مخازن از رزین هایی استفاده می نماید که مطابق با استانداردهای جهانی Food Grade  هستند و قابلیت تماس با آب شرب را دارا می باشند.

مخازن آب کامپوزیتی ، ویژگی های مخازن کامپوزیتی
مخازن آب کامپوزیتی

قیمت مخازن آب کامپوزیتی

قیمت مخزن آب کامپوزیت متناسب با نوع رزین مصرفی و کیفیت الیافی که در مخزن استفاده می شود تعیین می گردد. همچنین پارامتر هایی نظیر ابعاد تانکر ، حجم نهایی تانکر و ضخامتی تانکر کامپوزیت در وزن نهایی آن موثر بوده و نهایتاً  بر قیمت نیز اثر گذار است. متد تولید مخزن کامپوزیت وابسته به اینکه از مخزن مدولار یا یکپارچه استفاده گردد نیز در قیمت مخزن تاثیر گذار است.

استحکام مخازن آب کامپوزیتی

مقدار زیادی از استحکام این مخازن وابسته به نوع، مقدار و ترکیب بندی فیبرهای بکاررفته در این مخازن است. فایبرگلاس ماده­ای است که بطور عمده در ساخت این ترکیبات بکار می­رود. مهمترین این فیبرها الیاف شیشه شامل  E-Glass ، ECR ، C-Glass الیاف کربن یا گرافیت ، فیبرهای آرامید یا پلی آمید های آروماتیک ، فیبرهای طبیعی مثل Sisal، Hemp، Flax  می باشند.

 

طول عمر مخازن کامپوزیتی 

طول عمر مخازن کامپوزیت 40 تا 50 سال می باشد. مخازن کامپوزیتی مقاومت بالایی در برابر عوامل میکروبی یا صنعتی دارند. مشخصه های مکانیکی و یا شیمیایی خاص مخازن کامپوزیت را میتوان بر اساس نیاز با افزودن ادتیو های مخصوص مهندسی نموده و نیاز هایی اعم از استحکام بالا در برابر شعله ، استحکام سایشی بالا ، استحکام ویژه در برابر خوردگی شیمیایی ، مقاومت در برابر عوامل محیطی را مرتفع نمود . در صورتی که نیاز به حجم های بالا وجود داشته باشد امکان ساخت مخازن کامپوزیت در محل سایت نیز وجود دارد.

فرایند رشته پیچی در مخزن کامپوزیت با توجه به فشار کاری تعریف می گردد. جهت ساخت مخازن GRP تحت فشار با روش Filament Winding نیاز به ماشین آلات مخصوص تولید سیلندر FRP و مخازن یکپارچه کامپوزیتی می باشد . در مخزن کامپوزیت زاویه پیچش الیاف به صورت متداول از 70 تا 90 درجه می باشد. مخزن کامپوزیتی میتواند به صورت گسترده جهت ذخیره سازی سیالات به کار گرفته شود. شرکت تابان کامپوزیت کوشا با در اختیار داشتن کارشناسان زبده توانمندی طراحی و تولید انواع مخازن کامپوزیتی را به روش های مختلف و بر اساس آخرین استاندارد های روز جهانی اعم از BS4994 ، EN13121 و ASME SEC X را دارد.

مخزن frp چیست ؟ خرید مخزن frp

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.