به سایت شرکت تابان کامپوزیت کوشا خوش آمدید.

تولید و تامین مواد اولیه صنعت FRP

تولید و تامین مواد اولیه صنعت FRP

شرکت تابان کامپوزیت کوشا علاوه بر طراحی و تولید تجهیزات کامپوزیتی FRP ، در زمینه تولید و تامین مواد اولیه صنعت کامپوزیت نیز فعالیت می نماید و ارائه دهنده مواردی از قبیل انواع  ژلکوت، رزین، الیاف شیشه، هاردنر، کاتالیست ، کبالت ، تیتان ، کربنات کلسیم ، اروزیل ، پودر تالک و … می باشد. 

انواع الیاف شیشه :

الیاف روینگ (roving) : الیاف شیشه روینگ مجموعه ای از تعداد مشخص رشته های پیوسته است که بدون پیچ خوردگی مکانیکی دور یک قرقره استوانه ای جمع شده اند.الیاف شیشه روینگ با قابلیت توزیع و خاصیت جذب رزین عالی برای فرآیندهای برش یا تولید موادی با میزان الیاف کم تا متوسط مناسب می باشد.

Chopped: الیاف شیشه چاپد از بریدن الیاف شیشه پیوسته تهیه شده است که بطور ویژه جهت تقویت رزین و کامپوزیت ها طراحی گردیده است.

الیاف حصیری (woven Roving): الیاف شیشه با بافت حصیری برای ساخت قطعات مکانیکی،استحکامی به منظور دستیابی به بهترین نتیجه در پلی استر،وینیل استر و دیگر سیستم های رزینی با عملکرد بالا استفاده می شود. این الیاف در تولید قایق، کانتینر، هواپیما، قطعات اتومبیل، دکوراسیون داخلی، تجهیزات ورزشی و مخازن مقاوم در برابر خوردگی کاربرد فراوان دارد و نقش بسزایی در افزایش مقاومت مکانیکی قطعات کامپوزیتی ایفا می کند.

الیاف سوزنی  (Chopped Strand Mat): الیاف سوزنی به طور کلی به دو دسته الیاف های پودری و روغنی تقسیم میشوند. این الیاف با توجه به میزان شیشه موجود در هر متر مربع به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که در بازار ایران بنابر استفاده مشتریان معمولا الیاف های سوزنی با میزان Glass ۲۲۵ و۳۰۰و۴۵۰  گرم بر متر مربع مورداستفاده قرار می گیرند.

 

رزین ها :

رزین پلی استر : رزین‌های پلی استر ، رزین‌هایی مصنوعی هستند که از واکنش اسیدهای آلی دو عاملی و الکل‌های چند عاملی به دست می‌آیند.  رزین‌های پلی استر در ساخت مواد کامپوزیتی به عنوان ماتریس اصلی ، مواد قالب سازی در صنایع مختلف و به عنوان پیونده در رنگ‌های پلی استری کوره مورد استفاده قرار می‌گیرد. 


رزین وینیل استر: رزین های وینیل استر ، خواص چقرمگی و مقاومت شیمیایی بسیار بهتری نسبت به رزینهای پلی استر دارند. تغییر شکل حرارتی بالا(HDT)و استحکام چسبندگی خوب از دیگر خواص آنها می باشد. مقاومت عالی شیمیایی رزین های وینیل استر سبب گردیده در محیط هایی که نیاز به مقاومت بالا در برابر خوردگی وجود دارد از آنها استفاده شود.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.