به سایت شرکت تابان کامپوزیت کوشا خوش آمدید.

تجهیزات برش خودکار

تجهیزات برش خودکار

تجهیزات برش خودکار 

شرکت تابان کامپوزیت کوشا همواره در جهت به روز رسانی و بهبود روش های ساخت و کاهش هزینه های تولید محصولات و افزایش ایمنی و ارتقاء حفاظت فردی پرسنل خود به دنبال جدیدترین و خلاقانه ترین راه حل ها بوده و امیدوار است بتواند گامی هر چند کوچک در راستای تحقق امر بردارد.

این تجهیزات می تواند زمان تولید را سرعت بخشد و هزینه های نیروی کار را کاهش دهد. استفاده از نرم افزار همراهی کننده این تجهیزات می تواند در زمینه کاهش ضایعات به بهینه سازی کمک کند- که این یک نکته مهم و قابل توجه برای تقویت کننده ها و الیاف های پیش آغشته ( که در مقاله قبلی بارگزاری شده در قسمت بلاگ سایت تابان کامپوزیت کوشا مفصلا آن را توضیح دادیم) قیمت بالای آنهاست. طرح ها را می توان به سرعت تغییر داد.

مواد کامپوزیت را می توان با این تجهیزات در الگوهای پیچیده، سریع، دقیق و پیوسته و با کیفیت لبه بهتر برش داد. مواد برش را می توان برای سهولت شناسایی قطعات و کیت کردن علامت گذاری کرد. تامین کنندگان سیستم های برش خودکار و تجهیزات و نرم افزار های مرتبط با آنها راه حل هایی را برای بازارهای منسوجات سنتی (مد و مبلمان) ایجاد کرده اند و اکنون بر بازار های رو به رشد منسوجات صنعتی و کامپوزیت ها تمرکز کرده اند.بسته به نیاز کاربر، طیف گسترده ای از گزینه ها برای برش مواد نورد شده (تک لایه یا چند لایه) یا مواد اولیه مورد نیاز ورق از جمله الیاف های پیش آغشته، الیاف های کربن، آرامید و شیشه خشک، ترکیبات قالب گیری ورق (smc) و مواد اصلی را در بر می گیرد.

همگام شدن با تقاضا

در سال 1993 مجموعه اسکاندیدو در کالیفرنیای آمریکا بلندگو هایی از جنس کامپوزیت ساخته است. وقتی که صحبت از محفظه بلندگو به میان می آید چندین مزیت مورد نظر از استحکام بالا و وزن پایین وجود دارد که در حوزه کاری مواد فیبر کربن نقش مهمی دارند. محصولاتی که از فیبر کربن استفاده می کنند در مقایسه با مواد محفظه معمولی و مرسوم از ویژگی هایی چون نسبت سختی به وزن بالا، خواص صوتی برتر، وزن کمتر و مقاومت بیشتر در برابر آب وهوا برخوردارند.

چندین پوسته فیبر کربن که روی یک هسته لانه زنبوری NOMEX قرار گرفته اند، یک محفظه بسیار سفت و سخت با افزایش خروجی، فرکانس پایین و صدای کمتر از محفظه های پشت و کناری تشکیل می دهند.

شرکت مهندسی صدا در ژانویه 2001 با کاربرد های منطقی زیاد ، یک سیستم برش را در کمپانی EASTMAN MACHINE نصب و راه اندازی کرد.

اریک الیوت مدیر عملیات این شرکت گزارش داد که ” ما باید آسیب های کار خود را کاهش و با تقاضای خود رو به جلو حرکت می کردیم.”

او گفت 8 نفر 40 ساعات در هفته تعویض شیفت داشتن که الان 2 نفر طی 32 ساعت در هفته همان کار را انجام می دهند. بهبود این فعالیت قابلیت تکرار مداوم را دارد و ما هیچوقت مجبور به ذخیره آلومینیوم یا استفاده از نوع قالب های غیر قابل استفاده مجدد نیستیم. این شرکت از سیستم استاتیک EASTMAN M9000  برای برش طیف مختلفی از مواد شامل الیاف های کربن و کولار، فوم پلی ونیل کلرید(PVC) و ورقه های پلی اتیلن را برش می دهیم.

از این تجهیزات همچنین برای حکاکی قالب های ناهموار یا خشن سوراخکاری ورق های پلی کربنات لگزان استفاده می شود. از انواع تیغه ها در سیستم برش خودکار استفاده می شود: چاقوی کششی استاندارد، چاقوی کششی سفارشی، سرمته برشی چرخشی. میز برش استاتیک که در این کمپانی مورد استفاده هست پهنای برش مفید (عرض برش فعال)تا 78 اینچ (2متر) و طول میزی تا 28 فیت (8.5) متر دارد.

این سیستم تا 200 یارد (حدود 180 متر ) از مواد را در روز برش می دهد (8 ساعت شیفت) این شرکت قبلا به وسیله ابزار های دستی برش ها را انجام می داد.

این سیستم ها برای برش تک لایه یا کم لایه طراحی شده اند که دارای یک سر استاندارد برش و یک میز پلاستیکی استاندارد پر از منفذ است.

این دستگاه می تواند تقریبا هر ماده انعطاف پذیر را با سرعت 60 اینچ در ثانیه (152.4 سانتیمتر بر ثانیه)با دقت 0.015+- اینچ علامتگذاری ، برش ، سوراخ کاری و پانچ کند که حتی تا دقت های بالاتر هم قابل دسترسی است.

تجهیزات برش خودکار 
تجهیزات برش خودکار

ماده ای که باید برش داده شود در سرتاسر میز پخش می شود و سیستم خلاء داخلی آن مواد را برای دقت بیشتر برش کاملا ثابت و محکم نگه می دارد.

نرم افزار کنترل برش EASICUT مبتنی بر ویندوز است و برای استفاده آسان طراحی شده است. کاربران می توانند فایل ها را به این نرم افزار وارد کنند و الزامات برش مانند نوع مواد، سرعت، فشار، نوع ابزار و غیره را تعیین کنند. کاربر منطقه ای را که قرار است برش داده شود با ماوس مشخص می کند و با فشار یک دکمه به سادگی برش شروع می شود. گزینه های مختلف برای علامت گذاری سر ابزار و گزینه های جابجایی مواد برای ارتقا سیستم قابل دسترس است.

EASTMAN با همکاری یک دفتر دیگر در نیویورک علاوه بر خط جامعی از سیستم های کاملا خودکار، برش و نقشه برداری کامپیوتری، طیف گسترده ای از ماشین های برش دستی را ارائه می دهد. تقریبا 40 درصد از این تجارت (سیستم های برش خودکار) در صنعت کامپوزیت استفاده می شود که این صنعت مشتریانی در بازارهای هوا فضا، دریایی، تفریحی، کالاهای ورزشی و انرژی باد دارد.

تجهیزات برش خودکار 
تجهیزات برش خودکار

این شرکت انتظار دارد که در آینده تجارت کامپوزیت را افزایش دهد چراکه تقاضای این مواد روزبروز بیشتر و نیاز به استفاده از مواد سبک وزن هم جهت بهینه سازی فرایندهای تولیدشان افزایش یافته است.

فرایند های مرتبط تولید با مواد کامپوزیت به قطعات بسیار دقیق نیاز دارند و همچنین از مواد بسیار گران قیمت استفاده می کنند. سیستم های برش خودکار EASTMAN راه حلی را برای مواردی که نیاز به برش دقیق دارند ارائه می دهند همچنین ضایعات مواد را با استفاده از نرم افزار به حداقل می رسانند و زمان کلی تولید را کاهش می دهند.

(ترجمه شده در تیم تحقیق و توسعه شرکت تابان کامپوزیت کوشا)

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.