به سایت شرکت تابان کامپوزیت کوشا خوش آمدید.

اتصالات فایبرگلاس چیست؟

اتصالات فایبرگلاس چیست؟

اتصالات فایبرگلاس چیست؟

در خطوط انتقال پتروشیمی ، نفت ،صنایع شیمیایی ،و شبکه های آب آتشنشانی ، ایستگاهای پمپاژ ، آبرسانی ها ، و همچنین در مصارف مختلف دیگر از لوله و اتصالات فایبر گلاس استفاده می کنند . شرکت  تابان کامپوزیت کوشا  با تلاش های فراوان  مجموعه بزرگی از اتصالات (GRP/GRV/GRE ) عرضه و تولید می نماید . اتصالات عرضه شده توسط شرکت ما  ، با مواد با کیفیت و مطابق با معیار ها و الزامات استاندارد های جهانی تولید می شوند .همچنین برای مطمئن شدن از بی عیب و نقص بودن آنها ، این اتصالات تحت نظارت بازرسین حین تولید به صورت مرحله به مرحله کنترل و تست می شوند .

اتصالات فایبر گلاس FRP,GRP,GRV

قطعاتی هستند که برای اتصال بین خطوط لوله ای در مصارف متفاوت استفاده می شوند مانند :انواع زانویی، سه راهی ، کاهنده، فلنج ، فلنج کور ، اسپول های ترکیبی و… است .

لوله های GRP

لوله های فایبرگلاس که ترکیبی از الیاف شیشه، رزین ها و افزودنی ها می باشند بر اساس استاندارد های ملی و جهانی  تولید و در مصارف فوق استفاده می گردد.

فایبر گلاس FRP چیست؟

کامپوزیت های FRP از ترکیب انواع رزین و الیاف شیشه بدست می آید که به آن فایبر گلاس نیز میگویند . امروزه در اکثر صنایع انواع تجهیزات از جمله مخازن آب و اسید،قطعات ، لوله ها و  اتصالات  خود را با استفاده از فایبرگلاس تولید می کنند تا از پوسیدگی آنها جلوگیری نمایند.

ویژگی های اتصالات فایبرگلاس

از ویژگی های اتصالات فایبر گلاس می توان به تنوع ابعادی اتصالات بر اساس نوع Connection ،تحمل دما  ،عایق حرارتی عالی ، مقاومت شیمیایی و کارکرد ، ساختار بدون درز ، متعادل کننده لرزش ، سبک بودن ومستحکم بودن آن ، سهولت نصب و تعمیر ، نسبت استحکام به وزن بالا ، هدایت حرارتی کمتر اشاره نمود.

اتصالات فایبر گلاس پیوسته

اتصالات پیوسته از طریق اتصالات کوپلینگی دو یا چند واشره انجام میشود. در این روش برای اتصال دادن دو لوله به یکدیگر باید یک کوپلینگ فایبر گلاس مورد استفاده قرار گرفته شود.

مزایای اتصالات فایبر گلاس پیوسته

از مزایای مهم این روش سرعت تولید و امکان ساخت لوله با طول های دلخواه است و می توان لوله هایی با سفتی حلقوی بالا تولید کرد.

اتصالات فایبر گلاس ناپیوسته

برای اتصال لوله های ناپیوسته به یکدیگر از اتصالات کاسه ای   استفاده می شود. در این حالت لوله در یک انتهای خود کوچکتر ( نری ) بوده و در انتهای دیگر بزرگتر ( مادگی )  می باشد و از طریق اورینگ ، دو لوله در محل اتصال به یکدیگر متصل می شوند.

مزایای اتصالات فایبر گلاس ناپیوسته

با افزایش مقدار مواد مصرفی می توان لوله هایی که توانایی تحمل فشار بالا را دارند تولید کرد.

انواع اتصال لوله های فایبرگلاس

اتصال نری مادگی مانشنی coupling joint system

این نوع اتصال دهنده برای استفاده در خطوط لوله ای  که به روش پیوسته  تولید شده استفاده می شود.  به این صورت که به عنوان رابط بین دو سر لوله قرار می گیرد و از طریق قطعه لاستیکی آب بندی می شود .

 اتصال نری مادگی اورینگی

این اتصال شبیه اتصالات کوپلینگ ( مانشنی) در لوله های تولیدی به روش CFW میباشد با این تفاوت که این سیستم اتصال به صورت کوپلینگ  سرخود (نر و مادگی) میباشد. دراین سیستم اتصال ، آب بندی  به وسیله  1 الی  3  حلقه اورینگ از جنس  EPDM انجام می شود .

اتصال لایه گذاری و جوشی Lamination joint system

در این روش از لایه های الیاف شیشه و رزین  به صورت دستی در  محل درز لایه گذاری و آب بند میکنند . ابعاد و مقادیر این لایه گذاری مطابق معیارهای بین المللی برای هر سایز و فشار متفاوت  میباشد.

اتصال تیپر

این نوع  اتصال مانند نوع اورینگی به صورت نرو مادگی می باشد با این تفاوت که در این اتصال ، سیستم آب بندی توسط چسب های مخصوص (چسب اپوکسی) انجام میشود . به کار گیری این سیستم اتصال در خطوط انتقالی میباشد که اورینگ های EPDM  توان آب بندی دراز مدت و یا مقاومت به خوردگی لازم  را ندارند .

نکته :در مواقع اتفاقات و ترکیدگی در لوله ها به منظور تعمیر فوری خطوط لوله میتوان از روش اتصال کلمپ های مخصوص استفاده نمود که به صورت پیش ساخته در قطرهای متفاوت در دسترس می باشد .

نکته : در سایز های کمتر از 100 میلی متر ، اتصال نوع جوشی و برای قطرهای بالاتر از 100 میلی متر استفاده از اتصال نوع نرو مادگی چسبی توصیه می گردد .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.