به سایت شرکت تابان کامپوزیت کوشا خوش آمدید.

مخازن حمل آب و فوم آتشنشانی از جنس کامپوزیت

مخازن حمل آب و فوم آتشنشانی از جنس کامپوزیت

مخازن حمل آب و فوم آتشنشانی از جنس کامپوزیت (GRP/GRVE/FRP)

آشنایی با خودرو های آتشنشانی :

امروزه جهت اطفاء حریق از انواع مختلفی از خودرو های آتشنشانی استفاده می گردد. استفاده از انواع مختلف خودرو های آتش نشانی با توجه به گستردگی حریق و عوامل متعدد دیگر ضرورت دارد . تقسیم بندی انواع خودرو های آتشنشانی را به طرق مختلفی می توان انجام داد لیکن در این مقاله به توصیف پر مصرف ترین نوع ماشین های آتشنشانی می پردازیم . خودرو های آتش نشانی معمولی مهمترین و پرمصرف ترین انواع خودرو جهت مبارزه اساسی با آتش سوزی محسوب می گردند. با توجه به اینکه این خودرو ها به وسیله شاسی کامیون ساخته و تجهیز
می گردند به آنها کامیون های آتشنشانی نیز گفته می شود.

این خودرو مهمترین و کاربردی ترین وسیله سازمان های آتشنشانی در شهر ها می باشد. اجزای اصلی این خودرو عبارتند از :

  • شاسی
  • مخزن آب و فوم
  • پمپ
  • اتاق
مخازن حمل آب آتشنشانی
مخازن حمل آب آتشنشانی

با توجه به حوزه کاری شرکت تابان کامپوزیت کوشا در ذیل به توصیف و تشریح مخازن ذخیره فوم و آب آتشنشانی قابل نصب بر روی کامیون های آتشنشانی می پردازیم . شرکت تابان کامپوزیت کوشا یکی از شرکت های دانش بنیان و فعال در زمینه تولید انواع محصولات کامپوزیتی می باشد که در زمینه طراحی و تولید انواع مخازن حمل آب و فوم آتشنشانی در کلاس های مختلف و متناسب با کامیون های آتشنشانی فعالیت می کند . در این شرکت انواع این مخازن با حجم های 4000 لیتر ، 7700 لیتر و 11000 لیتر طراحی و تولید می گردد.

شرکت تابان کامپوزیت کوشا در سال 1400 موفق به طراحی و تحویل 12 دستگاه مخزن حمل آب و فوم آتشنشانی به کارفرمایان محترم و فعال در حوزه تجهیز کامیون های آتشنشانی گردیده است و این توانایی را دارد تا در هر ماه  5 دستگاه مخزن را طراحی و تولید نماید و تنها در زمینه مخازن فوم و آب آتشنشانی ظرفیت تولید 60 دستگاه مخزن در سال را دارا می باشد.

مخازن حمل آب آتشنشانی
مخازن حمل آب آتشنشانی

مخزن ذخیره آب و فوم :

از آنجا که در محدوده های شهری بیشتر آتش سوزی ها از نوع A یا خشک می باشد لذا بهترین ماده اطفاعی جهت خاموش کردن حریق، آب می باشد. جهت ذخیره مقدار مناسب آب در کامیون های آتشنشانی، نصب مخازن ذخیره آب ضروری است. البته شایان ذکر است انتخاب حجم مخزن می بایست متناسب با قدرت کامیون باشد.

مخازن آب و فوم آتشنشانی از جنس کامپوزیت GRP/GRVE/FRP :

در سال های قبل این مخازن به طور معمول از  ورق های فولادی یا ورق های استنلس استیل ساخته می شد لیکن مشکلات زنگ زدگی و وزن زیاد این مخازن مشکلات عدیده ای برای کامیون های آتشنشانی ایجاد می نمود. از این رو  چند سالی است که جهت رفع مشکلات پوسیدگی و وزن بالا ، این مخازن بعضا از  جنس ورق های ترموپلاستیک مانند PVC ،PP و.. و همچنین از جنس مواد مرکب یا کامپوزیت ساخته می شوند.

حرکت های به نسبت سریع خودرو ، انحراف های اتومبیل به چپ و راست و ترمز های ناگهانی در حین ماموریت باعث ایجاد تلاطم و ضربات شدید آب به بدنه مخزن و تولید موج می گردد که این امواج می تواند منجر به انحراف خودرو و حتی واژگونی آن و ایجاد حادثه در حین انجام ماموریت گردد لذا جهت رفع این مشکلات و اجتناب از این خطرات موج گیر ها یا تلاطم گیر هایی طولی و عرضی در درون مخزن تعبیه
می گردند .

همچنین جهت ایجاد امکان مبارزه با آتش سوزی نوع B ( مایعات قابل اشتعال) محفظه های با حجم حدود یک دهم مخزن در درون مخازن ذخیره آب تعبیه می گردد که به منظور نگهداری فوم مورد استفاده قرار می گیرد . فوم موثر ترین ماده اطفاعی در جهت اطفای آتشسوزی نوع B می باشد.

مخازن حمل آب آتشنشانی
مخازن حمل آب آتشنشانی

مزایای  مخازن کامپوزیتی حمل آب و فوم آتشنشانی نسبت به سایر متریال های متعارف:

  • وزن کمتر تا یک چهارم مخازن فلزی
  • قابلیت تعمیرات سریع و ارزان در صورت بروز مشکل
  • نصب سریع و آسان
  • مقاومت بسیار بالا نسبت به پوسیدگی
  • عدم بروز خوردگی و زنگ زدگی
  • عایق حرارتی
  • مقاومت بالا در برابر اشعه UV

شرکت دانش بنیان تابان کامپوزیت کوشا آمادگی همکاری با کارفرمایان و شرکت های محترم در زمینه طراحی و تامین انواع مخازن حمل آب و فوم آتشنشانی از جنس GRP/GRVE/FRP می باشد و همواره در تلاش است تا با رعایت استاندارد های بین المللی  در زمینه بازرسی و کنترل کیفیت ، این مخازن را در کوتاهترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار دهد.

راه های ارتباطی این شرکت به شرح ذیل می باشد.

www.tabancomposite.com

Email: info@tabancomposite.com

Email : tabancomposite@gmail.com

تلفن  کارخانه : 91011556-071

فکس کارخانه : 91011591-071

آدرس کارخانه : شیراز شهرک صنعتی

تلفن دفتر مرکزی: 36359302-071

آدرس دفتر مرکزی: شیراز پارک علم و فناوری استان فارس مرکز رشد نفت ، گاز و پتروشیمی

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.