به سایت شرکت تابان کامپوزیت کوشا خوش آمدید.

مخازن آب ضد جلبک

مخازن آب ضد جلبک

مخازن آب ضد جلبک

جلبک ها موجوداتی تک یا چند سلولی و دارای کلروفیل هستند که در آب زندگی می‌کنند. برخی از انواع جلبک‌ها می‌توانند مفید باشند ولی بعضی از گونه‌های جلبک‌هادارای  باکتری‌های تولید کننده سموم هستند. وجود جلبک در آب همراه با رشد باکتری‌ها، باعث بد بو و نا‌مطبوع شدن آب می‌شود. استفاده از آبی که در آن جلبک رشد نموده باشد، برای انسان و حتی حیوانات بسیار مضر است.

جلبک‌ها برای رشد و تکثیر به نور و گرما نیاز دارند و در آب های  راکد دوام بیشتری دارند . به همین علت  شیوع و رشد جلبک در مخازن آب آن هم در فصل تابستان بیشتر است. به خصوص اگر مخزن آب در محلی بدون سرپوش یا عایق و در برابر نور مستقیم خورشید قرار گرفته باشد. اینجاست که اهمیت خنک نگه داشتن مخزن و استفاده از مخزن ذخیره آب ضدجلبک نمایان می‌شود.

برای جلوگیری از ایجاد و رشد جلبک ، می بایست از مخازنی استفاده گردد که استحکام کافی در برابر نفوذ نور خورشید را داشته باشد و مانع از عبور نور خورشید به داخل مخزن شود. و همچنین عایق باشد تا از گرم شدن آب درون مخزن در اثر برخورد نور خورشید جلوگیری نماید. مخزن ضد جلبک باید حتما دارای درب باشد. باید از ماده‌ای ساخته شود که مانع نفوذ نور به داخل دیواره‌ها شود . با یک بررسی اجمالی می‌توانید به راحتی مخزن با مشخصات ضد جلبک را تشخیص دهید.

مخزن ضد جلبک

یکی از جدیدترین مخازنی که با تکنولوژی های پیشرفته تولید شده است، مخزن ضد جلبک است. ماده موجود در مخزن آب ضد جلبک به طور مؤثر با باکتری ها و میکروارگانیسم ها مبارزه می کند ، در نتیجه آب بهداشتی ایجاد می کند که سلامتی بهتری برای افراد به همراه دارد.

این نه تنها آب پاکیزه را ذخیره می کند بلکه باعث جلوگیری از جلبک ها و کاهش 99 درصدی باکتری ها در داخل مخزن می شود. این مخزن ها مانع از رشد جلبک درآب می شوند و به عنوان مخزن آب ضد جلبک نیز انتخاب می شود.

در این مخازن هیچ ماده ی سرطان زایی وجود ندارد. مخزن ضد جلبک 100٪ UV تثبیت شده و مدل چند لایه ویژگی که دارند باعث می شوند پرتوهای خورشید نتواند به آب برسند ؛ از این رو هیچ کلونی جلبکی تشکیل نمی شود.این مخازان از طراحی های زیبا و استحکام و دوام طولانی مدت برخوردار است.

عموماً مخزن کامپوزیتی آب ضد جلبک از لایه های الیاف شیشه ترکیب شده با رزین ساخته می شود:

لایه داخلی CBL:

این لایه، داخلی ترین قسمت بدنه مخزن است که به صورت غنی از رزین ساخته شده و به وسیله افزودنی های مخصوص آنتی جلبک (آنتی باکتریال) در مقابل رشد جلبک مقاوم می گردد. عبارت CBL مخفف عبارت انگلیسی Chemical Barrier Layers می باشد و به معنی لایه های مقاوم شیمیایی است .

این لایه با توجه به اینکه با آب درون مخزن در ارتباط است باید با کلیه الزامات استانداردهای سازمان جهانی بهداشت  مطابقت داشته باشد . رزین های مورد استفاده در تولید مخازن کامپوزیتی ضد جلبک در شرکت تابان کامپوزیت کوشا ضمن مطابقت با کلیه الزامات و استاندارد های جهانی دارای گواهینامه WRAS می باشند.

لایه میانی:

این لایه از جنس GRP می باشد و به وسیله افزودنی های مخصوص مانع عبور نور به داخل مخزن میشود و نقش فیلتر نوری دارا میباشد وهمچنین باعث استحکام ساختارمخزن میشود . وظیفه اصلی این لایه مانع  کامل نفوذ نور بخصوص نور خورشید به داخل مخزن آب است و اصلی ترین دلیل جلوگیری از رشد جلبک در مخازن کامپوزیت ضد جلبک است.

لایه خارجی :

این لایه به منظور ایجاد ظاهری زیبا و دارای قابلیت رنگ آمیزی به وسیله Surface mat ایجاد شده و همچنین از نظر مقاومت محیطی در برابر ناملایمات جوی شامل باران های اسیدی ، نور خورشید و … مقاوم می باشد.

مخزن ضدجلبک چه ویژگی هایی دارد؟

دارای خصوصیاتی از قبیل ضد باکتری ، ضد جلبک ، ضد میکروب ، بدون بو ، کاملا بهداشتی و استاندارد می‌باشد.

مخازن تولیدی شرکت تابان کامپوزیت کوشا به واسطه طراحی های دقیقی که توسط کارشناسان خبره انجام می گردند دارایبهینه ترین ضخامت می باشند و در نتیجه قیمت آن ها نیز بسیار مناسب می‌باشد.

برخی از مزایای مخازن ضد جلبک تولید شده در شرکت تابان کامپوزیت کوشا به شرح ذیل می باشند:

  • دارای وزن کم می باشند. (این مخازن تا یک چهارم مخازن فلزی سبک تر هستند)
  • ضریب انتقال حرارتی این مخازن ناچیز می‌باشد.
  • به راحتی قابل نصب و تعمییر و جابه جایی هستند.
  • مقاومت شیمیایی بالایی در برابر محلول های شیمیایی دارند.
  • دارای تنوع رنگی بالا می‌باشند.
  • از نظر حجمی در اندازه های مختلف قابل تولید می باشند.
  • دارای ظاهر زیبایی هستند.
  • لایه خارجی این مخازن ، دارای ثبات رنگ طولانی و مقاوم در برابر اشعه مضر خورشید می باشند.
  • این مخازن داری تاییدیه های لازم جهت مصارف آشامیدنی می باشند.
  • این مخازن را می‌توان در ارتفاعات ، روی زمین و یا به صورت دفنی نصب نمود.

کاربرد مخازن ضدجلبک

اصلی ترین محل کاربرد مخازن ضد جلبک کامپوزیتی در ساختمانهاي مسكوني ، اداري و شهرهاي بزرگ می باشد که به دليل افت فشار آب در بسياري از ساعات روز ، مجبور به استفاده از پمپ و مخازن ذخیره آب آشامیدنی و مصرفی خود می باشند.

همچنین مخازن ضدجلبک در صنایع کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنایع پتروشیمی، مراکز صنعتی و نیمه صنعتی، کارگاه‌های عمرانی، کمپ های کارگری، فراورده‌های بهداشتی کاربرد بسیاری دارند.

شرکت تابان کامپوزیت کوشا به عنوان یکی از فعالان و تولید کنندگان صنعت کامپوزیت در کشور که دارای سسوابق درخشانی در این زمینه می باشد مفتخر خواهد بود تا بتواند در زمینه مشاوره رایگان و تولید مخازن ضد جلبک کامپوزیتی با مشتریان عزیز همکاری داشته باشد.

آدرس وب سایت ، ایمیل و راه های ارتباطی این شرکت جهت هماهنگی های لازم در ذیل ذکر گردیده است:

www.tabancomposite.com

info@tabancomposite.com

tabancomposite@gmail.com

Tel : 071-91011556

Fax: 071-91011591

Mobile: 09170652546 – 09176179172

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.