به سایت شرکت تابان کامپوزیت کوشا خوش آمدید.

مخازن تحت فشار FRP

مخازن تحت فشار FRP

مخازن تحت فشار FRP

FRP پلاستیک تقویت شده با فایبر گلاس یک ماده کامپوزیتی به روز شده است که برای وسایل و تجهیزات کارخانه های شیمیایی یعنی مخازن و تانکر ها استتفاده می شود. مخازن و شناور های FRP دارای کاربردهای مفیدی از جمله سیستم تصفیه آب صنعتی و تجاری هستند. این نوع مخازن با دوام، سبک وزن، انعطاف پذیر، دارای استحکام بالا، مقاوم در برابر خوردگی و کم هزینه هستند. بدین سان این مخازن جایگزین مناسبی برای مخازن فولادی ضد زنگ هستند.

ویژگی های شناور ها و مخازن FRP چیست؟

از آنجایی که زنگ نمی زنند نیازی به رنگ آمیزی ندارند. مخازن تحت فشار FRP مشکلات بسیار کمی را نسبت به فشار، گرما و ناپایداری شرایط جوی دارند.

آنها در مقایسه با همتایان فلزی خود ظرفیت مقاومت بالاتر و بهتری در برابر خوردگی دارند.

مخازن FRP از نظر وزنی بسیار سبک هستند. وزن آنها 2/3 (دوسوم) آلومینیوم و 1/4(یک چهارم) فولاد است. بنابراین جابجایی و کنترل این تجهیزات راحت تر خواهد بود.

اقلام FRP ارزان تر از جایگزین های فلزی هستند. قیمت تمام شده آنها تقریبا نصف بهای تمام شده فولاد می باشد و حداقل 5 تا 10 برابر بیشتر از فولاد ضد زنگ حتی در محیط هایی با شرایط خورندگی زیاد دوام می آورند. تجهیزات FRP نسبت به فلزات در برابر لغزش مقاوم تر هستند.

مخازن FRP امروزه با رزین بهتری مجهز شده اند که در برابر فشار، دما و شکستگی آنها را مقاوم می کند و بدیهی است که باعث استفاده و کاربرد گسترده ی آن نسبت به فلزهای جایگزین توسط سازنده های مخازن FRP شده است.

این مواد از نظر طراحی هم بسیار قابل تنظیم هستند . FRP رسانای الکتریسیته نیست و بنابراین خطر قطع شدن تجهیزات الکتریکی وجود ندارد. افزودن مواد برم دار باعث می شود قطعات FRP در برابر اشتعال مقاوم شوند.

FRP یک ماده عایق کارآمد با خاصیت انبساط حرارتی خوب است. این مخازن به خوبی قابلیت ردیابی موقعیت گرما (ردیابی حرارتی)را در روی سطح خود دارند.

موقع جوشکاری اشتعال پذیر نیستند و مشکل اشتعال پذیری ندارند.

هیچگونه آلودگی فلزی در شامپوها یا ضد تعریق ها باقی نمی گذارند.

ویژگی چسبندگی و افزایش طول در رزین به جذب ارتعاشات کمک می کند.

چرا FRP یک انتخاب ارجح برای تولید مخازن و کشتی هاست؟

FRP یک ماده پذیرفته شده به طور به طور گسترده و پر استفاده است که معمولا برای ساخت کشتی ها و مخازن در کارخانه های شیمیایی و همچنین سیستم های تصفیه آب مورد استفاده قرار میگیرد.

ساختار کلیدی FRP با استفاده از سیم پیچ فیلامنت انجام میشود که اساسا در برابر خوردگی مقاوم است حتی در صورت قرار گرفتن در معرض مایع، خوردگی ایجاد نمی کند. علاوه بر این ، می تواند به  طور موثر نیرو های هیدرو استاتیک و کشش قوی را نیز تحمل کند. اغلب بهتر و قوی تر از فولاد ضد زنگ است و بنابراین  FRP اغلب برای ساخت مخازن و آب در کل مخازن ذخیره سازی استفاده می شود.

در اینجا بخوانید : استرینر چیست ؟

مخازن تحت فشار frp
مخازن تحت فشار frp

مخازن و شناور های FRP چگونه به تصفیه آب کمک می کنند؟

همانطور که قبلا ذکر شد، FRP در برابر خوردگی توسط مایعات از جمله آب و همچنین مواد شیمیایی جامد مصون است. بنابراین هر تولید کننده پیشرو، مخازن FRP تحت فشار را برای استفاده در تصفیه خانه های آب ترجیح می دهد. FRP ضد نشت است و بنابراین جریان آب به صورت شفاف و آرام نگه می دارد علاوه بر این انعطاف پذیری آن باعث میشود در زمان تولید به هر شکلی اعم از عمودی افقی یا به هر اندازه اعم از بزرگ یا کوچک در آورد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.